Hochschule Düsseldorf
University of Applied Sciences
Fachbereich Wirtschaftswissenschaften
Faculty of Business Studies



Jandura, O. (2023, 20. Januar). Differiert der prognostizierte Wahlsieger je nach Befragungsmodus? Düsseldorfer Institut für Internet und Demokratie - Retreat, Düsseldorf.


Jandura, O. (2023, 24. Januar). Wer gibt online Auskunft über politische Einstellungen und das Wahlverhalten? Vortrag im Forschungskolloquium des Instituts für Sozialwissenschaften der HHU, Düsseldorf.


Jandura, O. (2023, 26. April). Persönlich befragen oder doch online? Vortrag im Forschungskolloquium des Instituts für Demoskopie Allensbach, Allensbach.


Jandura, O. (2023, 5. Juli). Asymmetrische Fragmentierung des Publikums. Kommunikationspraxen in unterschiedlichen politisch-kommunikativen Milieus. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Soziologie, Wien.


Jandura, O. (2023, 13. Oktober). Raumsensitive Analysen von Medienstrukturen. Mediensymposium 2023 ""Medienstrukturen revisited. Recht – Markt – Akteure – Gesellschaft", Zürich.


Jandura, O. & Haumann, W. (2023, 22. September). Does the predicted winner of the election differ depending on the polling mode? A comparison of f2f and online surveys ahead of the federal election in Germany in 2021. 76th WAPOR annual conference, Salzburg.


Ohliger, U., Jungblut, M., Vögele, C. & Jandura, O. (2023, 28. Mai). Do polls affect politics? – How journalists and politicians perceive political survey reporting. 73rd Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Toronto, Canada


Weinmann, C., Jandura, O. & Petersen, T. (2023, 28. Mai). The influence of social vs. traditional mass media on the perception of the climate of opinion and the formative role of political affiliation. 73rd Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Toronto, Canada.