Hochschule Düsseldorf
University of Applied Sciences
Fachbereich Wirtschaftswissenschaften
Faculty of Business Studies

​​​​​​​​​​​Düsseldorf Working Papers in Applied Management and Economics (ISSN 2365-3361)


Volume 47: Perceived Fairness in the Taxation of a Digital Business Model
 
Dr. Stefan Greil, Prof. Dr. Christian Schwarz, Dr. Stefan Stein
 
Date of publishing: 11.12.2018

Perceived Fairness in the Taxation of a Digital B​u​siness Model​​


Volume 46: Digital University: Proceedings 93. BundesDekaneKonferenz Business Studies, 16.-18. May 2018, University of Applied Sciences Düsseldorf
 
Prof. Dr. Felicitas G. Albers (Ed.), Prof. Dr. Andreas Diedrich, Prof. Dr. Peter P. Eckstein, Prof. Dr. Achim Förster, Andrea Heups, Jörg Janssen, Prof. Dr. Ada Pellert, Prof. Dr. Dr. Heribert Popp, Prof. Dr. Tatjana Steusloff, Prof. Dr. Mouna Thiele
 
Date of publishing: 20.12.2018​

Digitale Hochschule: Tagungsband der 93. BundesDekaneKonferenz Wirtschaftswissenschaften, 16.-18. Mai 2018, Hochschule Düsseldorf


Volume 45: Pricing Challenges in Multi-Channel Retailing: Identification of Approaches with Special
Consideration of the Demand Perspective
 
Andrea Schüren-Hinkelmann, Prof. Dr. Nikola Ziehe
 
Date of publishing: 05.12.2018​

Herausforderungen beim Pricing im Multi-Channel-Retailing: Identifikation von Lösungsansätzen unter
besonderer Berücksichtigung der Nachfragersicht​​


Volume 44: Customer Centricity: Theoretical Foundations and Implementation
 
Prof. Dr. Regine Kalka, Katrin Abel
 
Date of publishing: 04.11.2018

Customer Centricity: Konzeptionelle Grundlagen und Implementierung​​


Volume 43:The Digitalisation of the Out-of-home Advertising: An Empirical Study of Internal Human
Perception Processes. The Example of Digital City Light Posters (DCLP)
 
Michelle Gillessen, Prof. Dr. Olexiy Khabyuk
 
Date of publishing: 20.10.2018​
 
Die Digitalisierung der Außenwerbung: Eine empirische Untersuc​hung der innermenschlichen
Wahrnehmungsprozesse am Beispiel digitaler City-Light-Poster (DCLP)


Volume 42: Fairness and the Arm’s Length Principle in a Digital Economy
 
Dr. Stefan Greil, Prof. Dr. Christian Schwarz, Dr. Stefan Stein
 
Date of publishing: 19.06.2018
 
Fairness and the Arm’s Length Principle in a Digital Economy


Volume 41: Young Scientific Impulses for the Digitalisation of Communication
 
Prof. Dr. Olexiy Khabyuk (Ed.)
 
Date of publishing: 13.04.2018
 
Nachwuchswissenschaftliche Impulse zur Digitalisierung der Kommunikation ​​


Volume 40: Broadcasting as a Means of Signal Transmission in Germany
 
Prof. Dr. Olexiy Khabyuk, Dr. Manfred Kops
 
Date of publishing: 15.03.2018
 
Broadcasting as a Means of Signal Transmission in Germany​​


Volume 39: Influence of Online Ratings on Consumers’ Willingness-to-pay on the Example of Amazon
 
Dr. Tatjana Steusloff, Lena Krusenbaum
 
Date of publishing: 15.03.2018
 
Einfluss von Online-Ratings auf die Preisbereitschaft von Konsumenten am Beispiel von Amazon​


Volume 38: Snapchat in Germany: ​How Do Users Interact with the App and What Do Media Brands Publish?

Prof. Dr. Claudia Gerhards 

Date of publishing: 19.12.2017
 
Snapchat in Deutschland: Wie verwenden Nutzer die App und was publizieren Medienmarken?​


Volume 37:  Service Quality of Food Producers‘ Hotlines
Prof. Dr. Regine Kalka, Verena Telkmann, Thea Grimmer, Nils Daniel, Annika Wille, Wiebke Busboom, Meltem Amet Oglou

Date of publishing: 03.10.2017

Servicequalität der Telefonhotlines von Lebensmittelherstellern


Volume 36:  Effect of Live-Chats in Online-Shops on the Purchase Decision
Verena Telkmann, Prof. Dr. Regine Kalka​

Date of publishing: 20.09.2017

Wirkung von Live-Chats in On​line-Shops auf die Kaufentscheidung​​


Volume 35: On the Relationship Between Employer Awards and Employer Attractiveness
​Prof. Dr. Stephan Weinert​

Date of publishing: 10.03.2017

Zum Zusammenhang zwischen Employer Awards und Arbeitgeberattraktivität​​


Volume 34: KÖLSCH versus ALT: Learnings From Consumer Psychological Experiments
Prof. Dr. Helmut Quack​

Date of publishing: 18.07.2016

KÖLSCH versus ALT: Erkenntnisse aus konsumentenpsychologischen Experimenten​​


Volume 33: Challenges and Characteristics of the Target Group Silver Surfer with Regard to the Design of a Webshop
Prof. Dr. Regine Kalka, Greta Bär

Date of publishing: 31.08.2015 

Herausforderungen und Besonderheiten der Zielgruppe Silver Surfer im Hinblick auf die Gestaltung eines Webshops


Volume 32: The Use of Quantitative Methods to Measure the Effect of Art on Young
People Taking a Sculpture of Katharina Grosse as an Example
Prof. Dr. Helmut Quack

Date of publishing: 10.08.2015

Der Einsatz quantitativer Methoden zur Messung der Wirkung von Kunst auf junge Menschen am Beispiel einer Skulptur von Katharina Grosse​​​


Volume 31: A Concept of Stakeholder Communication Within Company Crises Exemplified by Civil Movements During Industrial and Infrastructure Projects
Prof. Dr. Regine Kalka und Martina Schlabbers

Date of publishing: 22.12.2014

Konzept einer Stakeholderkommunikation in Unternehmenskrisen am Beispiel von zivilgesellschaftlichen Bewegungen bei Industrie-und Infrastrukturprojekten

 

Volume 30: Low-Skill Offshoring: Labor Market Policies and Welfare Effects
Prof. Pablo Agnese, PhD; Hromcová, Jana, PhD

Date of publishing: 12.05.2014

Low-Skill Offshoring: Labor Market Policies and Welfare Effects

 

Volume 29: Prospects for a German-Russian Scientific Cooperation in the Field of Media Economics
Prof. Dr. Olexiy Khabyuk

Date of publishing: 10.04.2014

Chancen einer deutsch-russischen wissenschaftlichen Zusammenarbeit am Beispiel der Medienökonomie

 

Volume 28: Hybrid Distribution Systems Based Upon Integrated Labeling of Verticals in Non-food Consumer Goods Branches and their Internationalization
Prof. Dr. Manfred Turban

Date of publishing: 10.04.2014

Hybride Distributionssysteme auf Basis von Systemmarken bei vertikalen Unternehmen im Non-Food-Konsumgütersektor und ihre Internationalisierung

 

Volume 27: Globalisation and Law: Impacts of the Globalisation on the Pracitise of Cross-border Transactions from a German Perspective
Prof. Dr. Peter C. Fischer

Date of publishing: 10.04.2014

Globalisierung und Recht: Auswirkungen der Globalisierung auf die Praxis grenzüberschreitender Transaktionen aus deutscher Perspektive

 

Volume 26: Business Targets and Compliance
Prof. Dr. Felicitas G. Albers

Date of publishing: 10.04.2014

Unternehmensziele und Compliance

 

Volume 25: Foreign Exchange Risk: Relevance, Analysis and Management in German-Russian Business
Prof. Dr. Hans-H. Bleuel

Date of publishing: 10.04.2014

Ökonomische Wechselkursrisiken: Relevanz, Bestimmung und Steuerung im russisch-deutschen Geschäftsverkehr

 

Volume 24: Varieties of Market Economies: Lessons for Russia
Prof. Dr. Lothar Funk

Date of publishing: 22.04.2014

Varianten von Marktwirtschaften: Lehren für Russland

 

Volume 23: Offshoring and Productivity Revisited: A Time-Series Analysis
Prof. Pablo Agnese, PhD

Date of publishing: 15.07.2013

Offshoring and Productivity Revisited: A Time-Series Analysis

 

Volume 22: Successful Interaction with Digital Natives in Social Commerce: Theoretical and Explorative Analysis of Success Factors in the Customer-Customer-Communication
Prof. Dr. Nikola Ziehe, Sarah Stevens

Date of publishing: 11.09.2012

Erfolgreiche Interaktion mit Digital Natives im Social Commerce: Eine theoretische und explorative Analyse von Erfolgsfaktoren in der Kunden-Kunden-Kommunikation  

 

Volume 21: The Identity Oriented Brand Leadership Concept in the Insurance Business: Results of an Exploratory Empirical Study
Prof. Dr. Regine Kalka; Katharina Juliana Schmidt, M.A.

Date of publishing: 07.05.2012

Identitätsorientierte Markenführung im Dienstleistungsbereich am Beispiel der Versicherungsbranche: Eine explorative Studie  

 

Volume 20: Diversity of the DAX30 Executive Board Members: Aspiration and Reality
Prof. Dr. Stephan Weinert

Date of publishing: 23.04.2012

Diversity der DAX30-Vorstände: Anspruch und Wirklichkeit

 

Volume 19: Communication Controlling of Digital Signage: Perception, Usage and Effects of Digital Point-of-Sale Media
Prof. Dr. Sven Pagel, Alexander Jürgens M.A., Janina Günther B.A., Katrin Mollekopf B.A.

Date of publishing: 01.08.2011

Kommunikationscontrolling von Digital Signage : Wahrnehmung, Nutzung und Wirkung von Point-of-Sale-Bildschirmmedien

 

Volume 18: Importance, Approaches and Organizational Framework of Employer and Behavioral Branding within Companies: Results of an Exploratory Empirical Study
Prof. Dr. Regine Kalka, Dorothee Lux M.A.

Date of publishing: 15.03.2011

Bedeutung, Ansätze und organisatorische Verankerungen von Employer undBehavioral Branding in Unternehmen: Eine explorative empirische Untersuchung

 

Volume 17: The Effect of Customer Loyalty Programs on the Shopping Behavior in Retail : Loyalty Programs versus Loyalty Cards in the German Food Retail
Prof. Dr. Nikola Ziehe, Raina Stoll

Date of publishing: 04.02.2011  

Die Wirkung von Kundenbindungsmaßnahmen auf das Einkaufsverhalten im Einzelhandel: Treueprogramme versus Kundenkarten im deutschen Lebensmitteleinzelhandel  

 

Volume 16: Supply and Demand of Videos in Online Shops: A Research Program on Multimedia Communication in Electronic Commerce
Prof. Dr. Sven Pagel, Sebastian Goldstein, Bernd Janßen, Prof. Dr. Karim Sadrieh   

Date of publishing: 14.12.2010

Angebot und Nutzung von Videos in Online-Shops: Ein Forschungsprogramm zur multimedialen Bewegtbildkommunikation im Electronic Commerce  

 

Volume 15: The European Flexicurity-Strategy: A Survey on Important Pros and Cons
Prof. Dr. Lothar Funk    

Date of publishing: 10.12.2010

Die europäische Flexicurity-Strategie : ein Überblick zu wichtigen Vor- und Nachteilen  

http://fhdd.opus.hbz-nrw.de/volltexte/2010/653/ 

Volume 14: Video Content on Youtube Channels of TV Stations with Examples of ARD, BBC and Deutsche Welle: Perception, Use and Impact of Video with Editorial Content
Prof. Dr. Sven Pagel, Alexander Jürgens, M.A

Date of publishing: 10.12.2010

Video-Content auf Youtube-Kanälen von TV-Sendern am Beispiel von ARD, BBC und Deutsche Welle: Wahrnehmung, Nutzung und Wirkung von redaktionellen Video-Inhalten    

 

Volume 13: The Option Value of Investments in Energy-Efficient and Renewable Energy Technologies
Prof. Dr. Gerd Nicodemus    

Date of publishing: 04.10.2010

The Option Value of Investments in Energy-Efficient and Renewable Energy Technologies  

 

Volume 12: Label Focused Distribution Systems in Non-food Consumer Goods Industries: Structural Characteristics, Typology and Management Aspects
Prof. Dr. Manfred Turban

Date of publishing: 14.10.2009  

Markenfokussierte Distributionssysteme in Non-Food-Konsumgüterbranchen: Strukturmerkmale, Typisierungsansatz und Steuerungsproblematik

 

Volume 11: Video Content on recruitment websites: Perception, Usage and Effects Prof. Dr. Sven Pagel, Dipl.-Kfm. Sebastian Goldstein

Date of publishing: 19.05.2009  

Nutzung und Wirkung von Video-Content in Online-Jobbörsen:Erkenntnisse einer explorativen Studie

 

Volume 10: Public perception and image of Rheinbahn
Prof. Dr. Felicitas G. Albers, Prof. Dr. Sven Pagel, Prof. Dr. Horst Peters  

Date of publishing: 30.04.2009  

Wahrnehmung und Image der Rheinbahn AG im Bewusstsein der Öffentlichkeit

 

Volume 9: Branded entertainment on TV from the perspectives of system theory and principal agent theory
Prof. Dr. Claudia Gerhards, Dipl.-Kffr. Stephanie Ferschke  

Date of publishing: 03.04.2009  

Branded Entertainment im TV: Ein Bestimmungsversuch aus Sicht der Systemtheorie und der Prinzipal-Agent-Theorie und Handlungsempfehlungen für das Schnittstellenmanagement

 

Volume 8: The German Banking System and the Global Financial Crisis: Causes, Developments and Policy Responses
Prof. Dr. Hans-H. Bleuel  

Date of publishing: 08.03.2009  

The German Banking System and the Global Financial Crisis: Causes, Developments and Policy Responses

 

Volume 7: Multimedia Based Public Relations in German Trade Fair Companies Prof. Dr. Regine Kalka, Sabrina Krähling, M.A.  

Date of publishing: 06.03.2009  

Multimediale Public Relations bei Messegesellschaften

 

Volume 6: Compliance Audit: Digital Analysis of Personal Data for Protecting and Detecting Fraud in Companies. Discourse About the So-called "Data Scandal" of Deutsche Bahn AG
Prof. Dr. Felicitas G. Albers  

Date of publishing: 06.03.2009  

Compliance der Compliance: Elektronische Analyseverfahren personenbezogener Daten zur Prävention und Aufdeckung geschäftsschädigender Handlungen in Unternehmen. Diskurs aus Anlass des sogenannten ,Datenskandals' der Deutsche Bahn AG

 

Volume 5: Analysis of Barriers and Obstacles in Knowledge Transfer between Universities and SME
Prof. Dr. Norbert Markowski, Dipl.-Betriebsw. Katherina Grosser, Dipl.-Betriebsw. Rita Kuhl  

Date of publishing: 04.12.2008  

Analyse von Barrieren und Hemmnissen beim Wissenstransfer zwischen Hochschulen und KMU

 

Volume 4: The Application of Multidimensional Scaling (MDS) in National and International Marketing; Part I: Mathematical, Empirical and Processing Procedures Prof. Dr. Helmut Quack  

Date of publishing: 30.10.2008  

Der Einsatz der multidimensionalen Skalierung (MDS) im nationalen und internationalen Marketing; Teil 1: Mathematische, empirische und auswertungsbezogene Vorgehensweis

 

Volume 3: Comparing the Strategies of Shop Operation Internationalization of Limited-line Grocery Discount Stores by Aldi and Lidl
Prof. Dr. Manfred Turban, Dipl.-Betriebsw. Julia Wolf  

Date of publishing: 22.09.2008  

Absatzbezogene Strategien der Internationalisierung des Lebensmittel-Discountmarkts bei Aldi und Lidl im Vergleic

 

Volume 2: An Analytical Framework to Determine the Operating Exposure - Applied to the Effects of the US-$ Devaluation
Prof. Dr. Hans-H. Bleuel  

Date of publishing: 17.03.2008  

Ein Analyseraster zur Bestimmung langfristiger Wechselkursrisiken von Unternehmen - dargestellt am Beispiel der US-Dollar-Abwertung

 

Volume 1: Comparison of the Structure of Retail Cost and Earnings of Selected Grocery Store Retailing Formats in Germany
Turban, Manfred  

Date of publishing: 12.12.2007

Kosten- und Leistungsstrukturen ausgewählter Betriebstypen des Lebensmittel-Ladeneinzelhandels in Deutschland im Vergleich

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