Hochschule Düsseldorf
University of Applied Sciences
Fachbereich Wirtschaftswissenschaften
Faculty of Business Studies

​​​​​​Düsseldorf Working Papers in Applied Management and Economics (ISSN 2365-3361)


Volume 42: Fairness and the Arm’s Length Principle in a Digital Economy
 
Dr. Stefan Greil, Prof. Dr. Christian Schwarz, Dr. Stefan Stein
 
Date of publishing: 19.06.2018
 
Fairness and the Arm’s Length Principle in a Digital Economy


Volume 41: Young Scientific Impulses for the Digitalisation of Communication
 
Prof. Dr. Olexiy Khabyuk (Ed.)
 
Date of publishing: 13.04.2018
 
Nachwuchswissenschaftliche Impulse zur Digitalisierung der Kommunikation ​​


Volume 40: Broadcasting as a Means of Signal Transmission in Germany
 
Prof. Dr. Olexiy Khabyuk, Dr. Manfred Kops
 
Date of publishing: 15.03.2018
 
Broadcasting as a Means of Signal Transmission in Germany​​


Volume 39: Influence of Online Ratings on Consumers’ Willingness-to-pay on the Example of Amazon
 
Dr. Tatjana Steusloff, Lena Krusenbaum
 
Date of publishing: 15.03.2018
 
Einfluss von Online-Ratings auf die Preisbereitschaft von Konsumenten am Beispiel von Amazon​


Volume 38: Snapchat in Germany: ​How Do Users Interact with the App and What Do Media Brands Publish?

Prof. Dr. Claudia Gerhards 

Date of publishing: 19.12.2017
 
Snapchat in Deutschland: Wie verwenden Nutzer die App und was publizieren Medienmarken?​


Volume 37:  Service Quality of Food Producers‘ Hotlines
Prof. Dr. Regine Kalka, Verena Telkmann, Thea Grimmer, Nils Daniel, Annika Wille, Wiebke Busboom, Meltem Amet Oglou

Date of publishing: 03.10.2017

Servicequalität der Telefonhotlines von Lebensmittelherstellern


Volume 36:  Effect of Live-Chats in Online-Shops on the Purchase Decision
Verena Telkmann, Prof. Dr. Regine Kalka​

Date of publishing: 20.09.2017

Wirkung von Live-Chats in On​line-Shops auf die Kaufentscheidung​​


Volume 35: On the Relationship Between Employer Awards and Employer Attractiveness
​Prof. Dr. Stephan Weinert​

Date of publishing: 10.03.2017

Zum Zusammenhang zwischen Employer Awards und Arbeitgeberattraktivität​​


Volume 34: KÖLSCH versus ALT: Learnings From Consumer Psychological Experiments
Prof. Dr. Helmut Quack​

Date of publishing: 18.07.2016

KÖLSCH versus ALT: Erkenntnisse aus konsumentenpsychologischen Experimenten​​


Volume 33: Challenges and Characteristics of the Target Group Silver Surfer with Regard to the Design of a Webshop
Prof. Dr. Regine Kalka, Greta Bär

Date of publishing: 31.08.2015 

Herausforderungen und Besonderheiten der Zielgruppe Silver Surfer im Hinblick auf die Gestaltung eines Webshops


Volume 32: The Use of Quantitative Methods to Measure the Effect of Art on Young
People Taking a Sculpture of Katharina Grosse as an Example
Prof. Dr. Helmut Quack

Date of publishing: 10.08.2015

Der Einsatz quantitativer Methoden zur Messung der Wirkung von Kunst auf junge Menschen am Beispiel einer Skulptur von Katharina Grosse​​​


Volume 31: A Concept of Stakeholder Communication Within Company Crises Exemplified by Civil Movements During Industrial and Infrastructure Projects
Prof. Dr. Regine Kalka und Martina Schlabbers

Date of publishing: 22.12.2014

Konzept einer Stakeholderkommunikation in Unternehmenskrisen am Beispiel von zivilgesellschaftlichen Bewegungen bei Industrie-und Infrastrukturprojekten

 

Volume 30: Low-Skill Offshoring: Labor Market Policies and Welfare Effects
Prof. Pablo Agnese, PhD; Hromcová, Jana, PhD

Date of publishing: 12.05.2014

Low-Skill Offshoring: Labor Market Policies and Welfare Effects

 

Volume 29: Prospects for a German-Russian Scientific Cooperation in the Field of Media Economics
Prof. Dr. Olexiy Khabyuk

Date of publishing: 10.04.2014

Chancen einer deutsch-russischen wissenschaftlichen Zusammenarbeit am Beispiel der Medienökonomie

 

Volume 28: Hybrid Distribution Systems Based Upon Integrated Labeling of Verticals in Non-food Consumer Goods Branches and their Internationalization
Prof. Dr. Manfred Turban

Date of publishing: 10.04.2014

Hybride Distributionssysteme auf Basis von Systemmarken bei vertikalen Unternehmen im Non-Food-Konsumgütersektor und ihre Internationalisierung

 

Volume 27: Globalisation and Law: Impacts of the Globalisation on the Pracitise of Cross-border Transactions from a German Perspective
Prof. Dr. Peter C. Fischer

Date of publishing: 10.04.2014

Globalisierung und Recht: Auswirkungen der Globalisierung auf die Praxis grenzüberschreitender Transaktionen aus deutscher Perspektive

 

Volume 26: Business Targets and Compliance
Prof. Dr. Felicitas G. Albers

Date of publishing: 10.04.2014

Unternehmensziele und Compliance

 

Volume 25: Foreign Exchange Risk: Relevance, Analysis and Management in German-Russian Business
Prof. Dr. Hans-H. Bleuel

Date of publishing: 10.04.2014

Ökonomische Wechselkursrisiken: Relevanz, Bestimmung und Steuerung im russisch-deutschen Geschäftsverkehr

 

Volume 24: Varieties of Market Economies: Lessons for Russia
Prof. Dr. Lothar Funk

Date of publishing: 22.04.2014

Varianten von Marktwirtschaften: Lehren für Russland

 

Volume 23: Offshoring and Productivity Revisited: A Time-Series Analysis
Prof. Pablo Agnese, PhD

Date of publishing: 15.07.2013

Offshoring and Productivity Revisited: A Time-Series Analysis

 

Volume 22: Successful Interaction with Digital Natives in Social Commerce: Theoretical and Explorative Analysis of Success Factors in the Customer-Customer-Communication
Prof. Dr. Nikola Ziehe, Sarah Stevens

Date of publishing: 11.09.2012

Erfolgreiche Interaktion mit Digital Natives im Social Commerce: Eine theoretische und explorative Analyse von Erfolgsfaktoren in der Kunden-Kunden-Kommunikation  

 

Volume 21: The Identity Oriented Brand Leadership Concept in the Insurance Business: Results of an Exploratory Empirical Study
Prof. Dr. Regine Kalka; Katharina Juliana Schmidt, M.A.

Date of publishing: 07.05.2012

Identitätsorientierte Markenführung im Dienstleistungsbereich am Beispiel der Versicherungsbranche: Eine explorative Studie  

 

Volume 20: Diversity of the DAX30 Executive Board Members: Aspiration and Reality
Prof. Dr. Stephan Weinert

Date of publishing: 23.04.2012

Diversity der DAX30-Vorstände: Anspruch und Wirklichkeit

 

Volume 19: Communication Controlling of Digital Signage: Perception, Usage and Effects of Digital Point-of-Sale Media
Prof. Dr. Sven Pagel, Alexander Jürgens M.A., Janina Günther B.A., Katrin Mollekopf B.A.

Date of publishing: 01.08.2011

Kommunikationscontrolling von Digital Signage : Wahrnehmung, Nutzung und Wirkung von Point-of-Sale-Bildschirmmedien

 

Volume 18: Importance, Approaches and Organizational Framework of Employer and Behavioral Branding within Companies: Results of an Exploratory Empirical Study
Prof. Dr. Regine Kalka, Dorothee Lux M.A.

Date of publishing: 15.03.2011

Bedeutung, Ansätze und organisatorische Verankerungen von Employer undBehavioral Branding in Unternehmen: Eine explorative empirische Untersuchung

 

Volume 17: The Effect of Customer Loyalty Programs on the Shopping Behavior in Retail : Loyalty Programs versus Loyalty Cards in the German Food Retail
Prof. Dr. Nikola Ziehe, Raina Stoll

Date of publishing: 04.02.2011  

Die Wirkung von Kundenbindungsmaßnahmen auf das Einkaufsverhalten im Einzelhandel: Treueprogramme versus Kundenkarten im deutschen Lebensmitteleinzelhandel  

 

Volume 16: Supply and Demand of Videos in Online Shops: A Research Program on Multimedia Communication in Electronic Commerce
Prof. Dr. Sven Pagel, Sebastian Goldstein, Bernd Janßen, Prof. Dr. Karim Sadrieh   

Date of publishing: 14.12.2010

Angebot und Nutzung von Videos in Online-Shops: Ein Forschungsprogramm zur multimedialen Bewegtbildkommunikation im Electronic Commerce  

 

Volume 15: The European Flexicurity-Strategy: A Survey on Important Pros and Cons
Prof. Dr. Lothar Funk    

Date of publishing: 10.12.2010

Die europäische Flexicurity-Strategie : ein Überblick zu wichtigen Vor- und Nachteilen  

http://fhdd.opus.hbz-nrw.de/volltexte/2010/653/ 

Volume 14: Video Content on Youtube Channels of TV Stations with Examples of ARD, BBC and Deutsche Welle: Perception, Use and Impact of Video with Editorial Content
Prof. Dr. Sven Pagel, Alexander Jürgens, M.A

Date of publishing: 10.12.2010

Video-Content auf Youtube-Kanälen von TV-Sendern am Beispiel von ARD, BBC und Deutsche Welle: Wahrnehmung, Nutzung und Wirkung von redaktionellen Video-Inhalten    

 

Volume 13: The Option Value of Investments in Energy-Efficient and Renewable Energy Technologies
Prof. Dr. Gerd Nicodemus    

Date of publishing: 04.10.2010

The Option Value of Investments in Energy-Efficient and Renewable Energy Technologies  

 

Volume 12: Label Focused Distribution Systems in Non-food Consumer Goods Industries: Structural Characteristics, Typology and Management Aspects
Prof. Dr. Manfred Turban

Date of publishing: 14.10.2009  

Markenfokussierte Distributionssysteme in Non-Food-Konsumgüterbranchen: Strukturmerkmale, Typisierungsansatz und Steuerungsproblematik

 

Volume 11: Video Content on recruitment websites: Perception, Usage and Effects Prof. Dr. Sven Pagel, Dipl.-Kfm. Sebastian Goldstein

Date of publishing: 19.05.2009  

Nutzung und Wirkung von Video-Content in Online-Jobbörsen:Erkenntnisse einer explorativen Studie

 

Volume 10: Public perception and image of Rheinbahn
Prof. Dr. Felicitas G. Albers, Prof. Dr. Sven Pagel, Prof. Dr. Horst Peters  

Date of publishing: 30.04.2009  

Wahrnehmung und Image der Rheinbahn AG im Bewusstsein der Öffentlichkeit

 

Volume 9: Branded entertainment on TV from the perspectives of system theory and principal agent theory
Prof. Dr. Claudia Gerhards, Dipl.-Kffr. Stephanie Ferschke  

Date of publishing: 03.04.2009  

Branded Entertainment im TV: Ein Bestimmungsversuch aus Sicht der Systemtheorie und der Prinzipal-Agent-Theorie und Handlungsempfehlungen für das Schnittstellenmanagement

 

Volume 8: The German Banking System and the Global Financial Crisis: Causes, Developments and Policy Responses
Prof. Dr. Hans-H. Bleuel  

Date of publishing: 08.03.2009  

The German Banking System and the Global Financial Crisis: Causes, Developments and Policy Responses

 

Volume 7: Multimedia Based Public Relations in German Trade Fair Companies Prof. Dr. Regine Kalka, Sabrina Krähling, M.A.  

Date of publishing: 06.03.2009  

Multimediale Public Relations bei Messegesellschaften

 

Volume 6: Compliance Audit: Digital Analysis of Personal Data for Protecting and Detecting Fraud in Companies. Discourse About the So-called "Data Scandal" of Deutsche Bahn AG
Prof. Dr. Felicitas G. Albers  

Date of publishing: 06.03.2009  

Compliance der Compliance: Elektronische Analyseverfahren personenbezogener Daten zur Prävention und Aufdeckung geschäftsschädigender Handlungen in Unternehmen. Diskurs aus Anlass des sogenannten ,Datenskandals' der Deutsche Bahn AG

 

Volume 5: Analysis of Barriers and Obstacles in Knowledge Transfer between Universities and SME
Prof. Dr. Norbert Markowski, Dipl.-Betriebsw. Katherina Grosser, Dipl.-Betriebsw. Rita Kuhl  

Date of publishing: 04.12.2008  

Analyse von Barrieren und Hemmnissen beim Wissenstransfer zwischen Hochschulen und KMU

 

Volume 4: The Application of Multidimensional Scaling (MDS) in National and International Marketing; Part I: Mathematical, Empirical and Processing Procedures Prof. Dr. Helmut Quack  

Date of publishing: 30.10.2008  

Der Einsatz der multidimensionalen Skalierung (MDS) im nationalen und internationalen Marketing; Teil 1: Mathematische, empirische und auswertungsbezogene Vorgehensweis

 

Volume 3: Comparing the Strategies of Shop Operation Internationalization of Limited-line Grocery Discount Stores by Aldi and Lidl
Prof. Dr. Manfred Turban, Dipl.-Betriebsw. Julia Wolf  

Date of publishing: 22.09.2008  

Absatzbezogene Strategien der Internationalisierung des Lebensmittel-Discountmarkts bei Aldi und Lidl im Vergleic

 

Volume 2: An Analytical Framework to Determine the Operating Exposure - Applied to the Effects of the US-$ Devaluation
Prof. Dr. Hans-H. Bleuel  

Date of publishing: 17.03.2008  

Ein Analyseraster zur Bestimmung langfristiger Wechselkursrisiken von Unternehmen - dargestellt am Beispiel der US-Dollar-Abwertung

 

Volume 1: Comparison of the Structure of Retail Cost and Earnings of Selected Grocery Store Retailing Formats in Germany
Turban, Manfred  

Date of publishing: 12.12.2007

Kosten- und Leistungsstrukturen ausgewählter Betriebstypen des Lebensmittel-Ladeneinzelhandels in Deutschland im Vergleich

​​​